هنر پدالگیری پیانو نوشتهی «آنتون روبینشتاین و ترزا کارِنو» منتشر شد.
هنر پدالگیری پیانو نوشتهی «آنتون روبینشتاین و ترزا کارِنو» منتشر شد.
به نقل از سایت خبری-تحلیلی موسیقی ما- هنر پدالگیری پیانو برگرفته از تفسیرها و نظریات دو استاد برجسته پیانو کلاسیک نوشته «آنتون روبینشتاین و ترزا کارِنو» و ترجمه «حمید براری» توسط نشر ماهور منتشر شد.
این کتاب حاوی مقدمههایی از دو نویسنده، جوزف بانووتز و برایان مان است. از آنتون روبینشتاین به عنوان تنها رقیب جدی کنسرتی فرانس لیست و ترزا کارنو بهترین نوازنده زن اواخر صده نوزدهم هدایایی غیرمنتظره به جا مانده بود که کماهمیت به نظر میرسیدند؛ یکی از ویژگیهای مهم در اجرای پیانو به نام «روح پیانو» یا همان هنر پدالگیری پیانو.
این دو با هم سنت و مکتبی را برای دنیای پیانو رقم زدند که عمیقاً نوازندهها را تاکنون تحت تأثیر قرار داده است. فراتر از اینها، روش استفاده از پدال توسط آنها بسیار اهمیت دارد، نه فقط از دیدگاه تاریخی بلکه از این نظر که حتی نوازندههای ماهر امروزی نیز میتوانند روشهای آنها را در پدالگیری دنبال کنند. تکنیک پدالگیری روبینشتاین برگرفته است از نمونههایی از رپرتوآر بیشمار او که در سالهای ۱۸۸۵-۱۸۸۶ اجرا کرده است. اما مشاهدات کارنو ــ که به سبکی غیر آکادمیک و با بیانی گرم نگاشته شده است از حساسیت او به رنگآمیزیهایی زیرکانه که با کمک لمس کلاویه و پدالگیری حاصل میشود پرده برمیدارد.
دیدگاه خود را ثبت کنید
Want to join the discussion?Feel free to contribute!